05 Ara Öğlen Ne Yesem?

1. Meyvesel Beslenme

meyvesel-beslenme

Hep fast-food, hep kebap nereye kadar? Biraz da sağlıklı beslenmek lazım. Bunun için evden çantanıza atabileceğiniz mevsimine uygun meyvelerle hem sağlıklı, hem de doyurucu bir öğlen arası geçirebilirsiniz. Kışın elmalar, mandalinalar; yazın erikler, şeftaliler ile karnınızı doyurabilir, hatta üşenmeyip meyve salatası yaparak daha yaratıcı bir öğlen yemeğine imza atabilirsiniz.

 

2. Kuruyemiş sadece televizyon izlerken yenmez

kuruyemis-faydalari

Kuruyemiş de sizin için alternatif çözüm olabilir. Kuruyemişle öğle yemeği geçer mi demeyin; her kuruyemişin belli faydaları var ve aslında sizi bir iskender kadar doyurma etkisine sahipler. Örneğin leblebi asit fazlasını alıp mideyi rahatlatırken tokluk hissi veriyor. Diğer yandan mesela fındık kan pıhtılaşmasını ve damar sertliğini önleyip tansiyonu düşürürken antep fıstığı kandaki kolesterolü düşürüyor, kavrama yeteneği ve öğrenme gibi beyin fonksiyonlarını optimize ediyor.

3. Soğuk kış günleri için birebir: Hazır çorba

soguk-kis-gunleri-corba

Öğle yemeğinde gittiğiniz lokantada günün çorbasını içip üzerine porsiyon döner yediğinizi biliyoruz. Eğer bu vazgeçemediğiniz sağlıksız beslenmeden kurtulmak istiyorsanız kendi çorbanızı kendiniz yapabilirsiniz. Tabii ofiste tencereyle çorba kaynatmaktan bahsetmiyoruz. Her bakkal ya da markette bulabileceğiniz hazır çorbalardan alarak ofiste bir kupa sıcak suya dökebilir, böylelikle hem ekonomik hem de doyurucu bir öğle yemeği alternatifi yaratabilirsiniz.

4. Salata demek sağlık demek

salata-demek-saglik-demek

Öğlen iş arkadaşlarınızla çıktığınız yemekte herkes hamburger menülerini mideye indirirken siz de onlara uymak zorunda değilsiniz. Hele ki diyetteyseniz ve salata yiyorsanız onların “Ya boşver bir kereden bir şey olmaz” demeleriyle sizin de aynı menülere geçiş yapmanız olası. Durum buysa evden küçük kaplara salatalık, doğranmış havuç, domates gibi malzemeleri doldurun ve ofiste bunları bir tabakta birbirlerine karıştırarak keyfinize bakın.

5. Balığın en naif hali: Ton balıklı sandviç

baligin-en-naif-hali

Biraz beslenme çantası moduna dönüyoruz ama evde bir sandviçin içine koyacağınız hazır ton balığıyla alternatif bir öğle yemeği keyfine imza atabilirsiniz. Hem sağlıklı hem de her gün yediğiniz şeylerden daha cool.

6. Günden kalanları ofise getirin

gunden-kalanları-ofise-getirin

Geçen arkadaşlarınız size geldi ve evde pasta, börek, patates salatası, kısır yaptınız ama arttı. Şimdi bunları değerlendirme zamanı. Evden çok ofiste zaman geçirdiğinizi bildiğimiz için bunların yenmeyeceğini ve çöpe gideceğini tahmin etmek çok zor değil. Bunları sarın sarmalayın, ofise götürün ve öğlen arası geldiğinde “Ne yiyeceğiz bugün yine?” düşünmeden mideye indirin.

7. Uykum gelir diye korkmayın: Yoğurt

uykum-gelir-diye-korkmayin-yogurt

O kebapların, pidelerin yanında her öğlen ayran içiyorsunuz da neden yoğurdu bir öğlen besini olarak değerlendirmiyorsunuz? İster bir kap yoğurt alın ve sade tüketin; isterseniz içine meyve doğrayarak daha keyifli bir öğün haline getirin. Doyuruculuğuna siz bile şaşıracaksınız.

8. Kendi dürümünü kendin yap

kendi-durumunu-dendin-yap

Dürümü hepimiz çok seviyoruz, orası tamam. Ama dışarıda yediğiniz dürümler ne kadar sağlıklı orası tartışılır. Beni meyve sebze kesmez diyorsanız evde lavaşın içerisine istediğiniz malzemelerden koyun ve alüminyum folyoya sarıp ofise getirin. Sağlıklı bir dürüm yemek istiyorsanız bunun içine haşlanmış sebzeler, tavuk göğsü eti gibi malzemeler koyabilirsiniz.

 



Bilgi Almak İstiyorum